No. 35 (2017): ENERO–JUNIO, 2017.
ENERO–JUNIO, 2017.

Articles

Cacerolazos and bibliotecas: reading, solidarity and public space after the 2001-2002 Argentine crisis
Marcy Schwartz
15-42
HTML (Español (España)) PDF (Español (España))
How do we read a hypertextual text ? : an exploration about reading digital literature
Carolina Gainza, Paloma Domínguez Jeria
43-74
HTML (Español (España)) PDF (Español (España))
The formation of readers in Colombia: from Republican teachers to workers as intensive readers (1930-1970)
Diana Paola Guzmán
75-101
HTML (Español (España)) PDF (Español (España))
Imagined readers in children’s magazines: Chanchito Revista Semanal Ilustrada para Niños and Mamita Revista Semanal de Cuentos Infantiles
Cielo Erika Ospina Canencio
103-135
HTML (Español (España)) PDF (Español (España))
Reading, working class and poverty in Nicomedes Guzmán’s los hombres oscuros (1939)
Claudia Darrigrandi
137-157
HTML (Español (España)) PDF (Español (España))
Reading cultures, clipping and collaboration in Repertorio Americano and Babel cultural magazines
Antonia Viu
159-184
HTML (Español (España)) PDF (Español (España))
The making of political identities in “post-statality ” : a discussion between Agamben, Negri y Laclau
Gustavo Patricio Guille
187-210
HTML (Español (España)) PDF (Español (España))
The popular front and its identity shaping in the cultural scene
Bárbara Silva A.
211-240
HTML (Español (España)) PDF (Español (España))
About the notion of border : thinking against the naturalization of the identities
Alejandro Bilbao
241-265
HTML (Español (España)) PDF (Español (España))
Postmodern traces in La ciudad anterior by Gonzalo Contreras
José Rivera Soto
267-291
HTML (Español (España)) PDF (Español (España))
The childhood at the threshold of modernity : three infant figures in cosme San Martin paintings
María Elena Muñoz
293-315
HTML (Español (España)) PDF (Español (España))
The industrial social service in Chile: the bounds of field of knowledge of “extensive control” , 1920-1950
Cristina Moyano Barahona, Javier Rivas Rodríguez
317-342
HTML (Español (España)) PDF (Español (España))